ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Το Υποδομών δίνει στην Ολυμπία Οδό για 9,7εκ.ευρώ τις εμπλοκές με το σιδηρόδρομο

ΤΡΙΤΗ 2-6-2015




Με μία απόφαση-έκπληξη το Υπουργείο Υποδομών ανέθεσε στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία Ολυμπία  (στην Κ/Ξ κατασκευής) 3 από τα 8 σημεία εμπλοκής του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού  με το σιδηροδρομικό δίκτυο.


Το έγγραφο που έχει στη διάθεση του το ypodomes.com αναφέρει συγκεκριμένα τις θέσεις: Περιγιάλι-Άσσος, Καθαρονέρι και Καμάρες.

Το κόστος (αρχική εκτίμηση) των 3 θέσεων που χρίζουν σημαντικών τεχνικών έργων για να μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα τόσο ο αυτοκινητόδρομος όσο και ο σιδηρόδρομος ανέρχεται σε 9.785.000 ευρώ. Αναλυτικά οι εκτιμήσεις για τα ποσά που θα χρειαστούν ανά θέση είναι:

1.ΠΕΡΙΓΙΑΛΙ-ΑΣΣΟΣ 1.810.000 ΕΥΡΩ (ΣΗΜΕΙΟ Α1)
2.ΚΑΘΑΡΟΝΕΡΙ 1.015.000 ΕΥΡΩ (ΣΗΜΕΙΟ Α3)
3.ΚΑΜΑΡΕΣ 6.960.000 ΕΥΡΩ (ΣΗΜΕΙΟ Α7)

Η λύση που δίδεται από το Υπουργείο χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη δυνατή καθώς  λήφθηκε δεδομένου του χρονικού περιορισμού στην ολοκλήρωση των έργων που σύμφωνα με τη σύμβαση που υπεγράφη στα τέλη του 2013 αλλά και της οικονομικής επιβάρυνσης που θα έχει το Υπουργείο καθώς όπως αναφέρει η απόφαση "το όφελος που θα αποκομίσει το Δημόσιο σε περίπτωση εκτέλεσης των εργασιών στις Καμάρες υπερβαίνει τα 60εκ.ευρώ, χωρίς να συνυπολογιστούν οι αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο στον παραχωρησιούχο λόγω του περιορισμού λωρίδων κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, στην περίπτωση που η κατασκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας γίνει μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομο." 

Η συγκεκριμενη εμπλοκή θεωρείται και η πιο επείγουσα καθώς ενδεχόμενη "διόρθωση" μετά το πέρας του των έργων του αυτοκινητόδρομου θα δημιουργούσε όχι μόνο μεγάλο κόστος αλλά και κλείσιμο λωριδων για άγνωστο διάστημα.

Όπως επισημαίνεται στην απόφαση που υπογράφει ο αν.Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης "οποιαδήποτε καθυστέρηση στους χρόνους εκτέλεσης των υπολειπόμενων εργασιών σημαίνει αφενός νέα αιτήματα αποζημιώσεων του Κατασκευαστή και του Παραχωρησιούχου εις βάρος του Δημοσίου και αφετέρου εφόσον η καθυστέρηση αυτή δεν μετριαστεί άμεσα, τίθεται σε κίνδυνο ακόμα και η δυνατότητα ολοκλήρωσης του οδικού έργο, λόγω διακοπής της χρηματοδότησης του."

Αυτό που δεν γίνεται γνωστό από την απόφαση είναι ο χρόνος που υπολογίζεται για να ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες από την κατασκευαστική κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού.


ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ  5 ΣΗΜΕΙΑ


Τα σημεία εμπλοκής σιδηρόδρομου-αυτοκινητόδρομου όμως είναι συνολικά οκτώ. 
Τι γίνεται με τα υπόλοιπα σημεία;

Στο σημείο εμπλοκής Α2 (Μελλίσι-Συκιά) μέρος των απαιτούμενων επεμβάσεων έγιναν από τον Παραχωρησιούχο (όπως η υπερύψωση μηκοτομής Αυτοκινητόδρομου) ενώ οι υπόλοιπες εργασίες για τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό των έργων (π.χ εκτροπή οχετού κ.α) θα γίνουν από την ΕΡΓΟΣΕ στα πλαίσια του έργου-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη που ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ.

Στα σημεία εμπλοκής Α4, Α5, Α6, εμπίπτουν στη σιδηροδρομική εργολαβία-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη που ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ και όπως αναφέρει η απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ "θα μπορούσαν αυτές να εκτελεστούν από την υπόψη σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ", χωρίς όμως να αναφέρεται το επιπλέον κόστος και χρόνος που θα χρειαστεί για να γίνουν αυτές οι εργασίες. 

Το σημείο εμπλοκής Α8 είναι στην περιοχή του Ρίου που αποτελεί και σημείο που ακόμα δεν έχει λυθεί και αναμένεται να δοθεί λύση στο κοντινό μέλλον.

Από την απόφαση του Υπουργείου γίνεται αντιληπτό πως υπάρχει βούληση και να λυθεί το θέμα το συντομότερο δυνατό αλλά και να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία από τις συνεχείς απαιτήσεις αποζημιώσεων που εγείρουν οι παραχωρησιούχοι καθώς όλες οι παραπάνω καθυστερήσεις γίνονται με αποκλειστική ευθύνη του Δημοσίου. 

Να θυμίσουμε πως το θέμα των εμπλοκών αυτοκινητόδρομου-σιδηρόδρομου υπάρχουν εδώ και χρόνια και ο Υπουργός Υποδομών έχει καυτηριάσει αυτή την κατάσταση πολλές φορές.

Αυτό που αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον τώρα είναι το χρονικό διάστημα που θα χρειαστούν να ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες αλλά και τι επιβάρυνση μπορεί να υπάρξει για την καθυστέρηση που ήδη έχει γράψει το ...χρονόμετρο της παραχώρησης. 

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το σύνολο του έργου οδεύει προς το τέλος του 2016.




ΠΗΓΗ. ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου