ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Logistics - Το νομοσχέδιο «σπρώχνει» και το εμπορευματικό στο Θριάσιο

ΤΡΙΤΗ 9-9-2014



 Δυναμική ώθηση στον διαγωνισμό για την δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο υπολογίζεται ότι μπορεί να δώσει η εφαρμογή των προβλέψεων του σχεδίου νόμου για τα logistics.



Το σχέδιο νόμου έχει εισέλθει πλέον, μετά από αρκετές καθυστερήσεις, στην τελική ευθεία για την ψήφισή του από την Βουλή.  
Την Τετάρτη θα συζητηθεί στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ώστε στην συνέχεια να προωθεί για ψήφιση.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο, το οποίο, παρά την κρίσιμη σημασία του γα την ανάπτυξη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας, παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και καιρό, αφού η νομοθέτησή του σταμάτησε, λόγω του ανασχηματισμού στις αρχές του καλοκαιριού, που οδήγησε σε αλλαγή της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Με τις αλλαγές, που θα φέρει το σχέδιο νόμου, υπολογίζεται ότι θα βοηθηθεί σημαντικά η προσπάθεια της χώρα μας να αναδειχθεί σε κέντρο του διαμετακομιστικού εμπορίου για την ευθύτερη γεωγραφική περιοχή. 

Πρόκειται για ένα στόχο που είναι εφικτός, με πρώτη προϋπόθεση για την Ελλάδα να είναι η εκμετάλλευση της πλεονεκτικής της θέσης. 
Εφόσον αυτό γίνει σωστά υπολογίζεται ότι η χώρα μας θα καταφέρει να κερδίσει σημαντικά από την ανάπτυξη των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που δημιουργεί ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Προκειμένου να καταρτισθεί το σχέδιο νόμου υπήρξε πολύμηνη συνεργασία της Μόνιμης Επιτροπής Logistics, την οποία συγκρότησαν τα υπουργεία ΥΠΟΜΕΔΙ και Ανάπτυξης, με την Παγκόσμια Τράπεζα, εμπειρογνώμονες της οποίας βρέθηκαν στην χώρα και μελέτησαν τον κλάδο και τις παθογένειες που εμποδίζουν την ανάπτυξή του.

Η ψήφιση του νομοσχεδίου εκτιμάται βάσιμα ότι θα συμβάλει θετικά και στο σχέδιο για την ανάπτυξη των εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο επιχειρείται αυτό το διάστημα από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Στον διαγωνισμό, που έχει ξεκινήσει, προκειμένου σε πρώτη φάση να καταγραφούν οι προτάσεις των ενδιαφερόμενων, έχουν προσέλθει οι: 
Cosco, Goldair, Foodlink, MedLog, Eurobank Properties ΕΥΠΡΟ -0,54% και Redeplan. 

Η αύξηση των φορτίων που εξυπηρετεί τα τελευταία χρόνια το λιμάνι του Πειραιά αλλά και η σύνδεση που έχει αυτό πλέον με το σιδηροδρομικό δίκτυο υπολογίζεται πλέον ότι καθιστούν δυνατή την ανάπτυξη ενός εμπορευματικού κέντρου από ιδιώτες. 
Το εγχείρημα αυτό στο παρελθόν δεν στέφθηκε από επιτυχία, καθώς απουσίαζαν μια σειρά από σοβαρές προϋποθέσεις, πολλές εκ των οποίων ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου για τα logistics.

Fast track και πολλαπλές δραστηριότητες

 

Μεταξύ άλλων με τις αλλαγές που κομίζει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο:

- Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, τα οποία θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track.

- Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση "Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής" με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.

- Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics.

- Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα.

- Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.



ΠΗΓΗ. euro2day.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου