ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Στη ΓΑΙΑΟΣΕ περνά το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ

ΤΕΤΑΡΤΗ 17-9-2014

Η ανάθεση διαχείρισης τροχαίου υλικού στη... ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί μια εκ των κυριότερων διατάξεων-έκπληξη του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων» του υπουργείου Μεταφορών. 

Το εν λόγω νομοσχέδιο, όπως και οι ρυθμίσεις για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, είναι στην αρχική τους μορφή, καθώς επιδέχονται αλλαγών, αφού το εν λόγω νομοσχέδιο δεν έχει ψηφιστεί ακόμη. 

 Εντύπωση, πάντως, προκαλεί ότι, από το νομοσχέδιο, λείπουν κάποιες διατάξεις, κυρίως εργασιακού περιεχομένου, τις οποίες είχε «υποσχεθεί» το υπουργείο Μεταφορών στους σιδηροδρομικούς.
 
Οι κυριότερες διατάξεις για τις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι: 

* Το προσωπικό των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) εξαιρείται από το χρόνο υπαγωγής τους στο ΤΑΙΠΕΔ, από το σύστημα πληρωμών της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής. 
Ο έλεγχος της μισθοδοσίας και των λοιπών, σχετικών με τη μισθοδοσία, δαπανών τους γίνεται από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

* Η ΓΑΙΑΟΣΕ είναι αρμόδια για τη διαχείριση και εκμετάλλευση της ακίνητης και κινητής σιδηροδρομικής περιουσίας. Στους σκοπούς της ΓΑΙΑΟΣΕ περιλαμβάνονται:

α) η διαχείριση και εκμετάλλευση σιδηροδρομικών ακινήτων και σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού,
β) η ίδρυση και λειτουργία εμπορευματικών κέντρων σε ακίνητα που διαχειρίζεται ή της ανήκουν,
γ) η παραγωγή και πώληση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) σε ακίνητα που διαχειρίζεται ή της ανήκουν.

* Η αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού που είτε ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο, είτε ανήκει στην EUROFIMA και μισθώνεται από το ελληνικό Δημόσιο δυνάμει σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης, αποτελεί αρμοδιότητα και ευθύνη της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία δικαιούται να ενεργεί κάθε πράξη διαχειρίσεως και διαθέσεως του τροχαίου υλικού για δικό της λογαριασμό και στο όνομά της. 

* Η παροχή Υπηρεσιών Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές για τα έτη 2014 έως και 2019 ανατίθεται στην εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. 

Το συνολικό ποσό αποζημιώσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το Δημόσιο, για την εκτέλεση υπηρεσιών ΥΔΥ δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 50 εκατ. ετησίως για τα έτη 2014 έως 2019. 
Μετά το έτος 2019, η παροχή υπηρεσιών ΥΔΥ στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές ανατίθεται από τη ΡΑΕΜ με διαγωνιστική διαδικασία.

* Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αναθέτει τη μηχανοστασιακή και εργοστασιακή συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί στην «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.) για διάρκεια δέκα ετών, με όρους αγοράς. 

* Ο ΟΣΕ στις σχέσεις του και για οποιαδήποτε συναλλαγή του με το Δημόσιο ή οποιαδήποτε άλλη αρχή ή φορέα του, τους ΟΤΑ, τις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις, τα ΝΠΔΔ, τα ΝΠΙΔ που ανήκουν ή μη στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, τις τραπεζικές εταιρείες και λοιπά τραπεζικά ή πιστωτικά ιδρύματα, καθώς και για τη σύναψη οποιασδήποτε φύσης συμβάσεων, απαλλάσσεται της υποχρέωσης προσκόμισης: 

α. Ασφαλιστικής Ενημερότητας από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα κύριας ή επικουρικής ασφάλισης και
β. Φορολογικής Ενημερότητας. 

* Μέχρι τη διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ προς το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3891/2010, αναστέλλεται η πληρωμή, καθώς και η διαδικασία είσπραξης αυτών, βεβαιωμένων ή μη, από οποιαδήποτε αιτία και αν αυτά προέρχονται.

Τυχόν επιβληθείσες από το Δημόσιο, εις βάρος του ΟΣΕ ή εις χείρας τρίτων, κατασχέσεις, αίρονται αυτοδικαίως από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 



ΠΗΓΗ. enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου