ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΣΗ των σχέσεων μεταξύ Ρωσίας - Ε.Ε., πέρα από τις προφανείς επιπτώσεις στις αγροτικές εξαγωγές της Ελλάδας, αλλά και στον τουρισμό, ίσως επηρεάσει και το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων

ΣΑΒΒΑΤΟ 16-8-2014












Για τη Μόσχα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως περιουσιακό κομμάτι, δεν λέει τίποτα, εάν δεν συνδυαστεί με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή και της Αλεξανδρούπολης, αλλά και τη συντήρηση της υποδομής.

 Η σπουδαιότερη συμμετοχή ρωσικής εταιρείας στο ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων είναι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και του 67% του ΟΛΘ.
 
«Η κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Ρωσίας - Ε.Ε. αυτομάτως επιφέρει επιπτώσεις και στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η χώρας μας, θελημένα ή μη, ενέκρινε τις κυρώσεις της Ε.Ε. εναντίον της Ρωσίας. 

Οπως είναι φυσικό, οι σχέσεις των δύο χωρών δεν είναι και στο καλύτερο επίπεδο κι αυτό ίσως επηρεάσει την τελική στάση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων. Αντιστρόφως, και τη στάση της Ε.Ε. και της τρόικας, εάν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι πλειοδοτήσουν σε κάποιους από τους ανωτέρω διαγωνισμούς», σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές. 

Πάντως, οι Ρώσοι έχουν καταλάβει ότι «παίζουν μπάλα» μόνοι τους, δηλαδή ότι είναι οι μοναδικοί που ενδέχεται να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε διαπραγματεύονται σκληρά. 

Το γεγονός αυτό συμπεραίνεται από την τελευταία, κατ' ιδίαν, συνάντηση που είχε ο διευθύνων σύμβουλος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν με τον Ελληνα πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στο μέγαρο Μαξίμου. Η ρωσική αρκούδα «βρυχάται» για να πάρει πακέτο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΟΛΘ, αλλά και τον... ΟΣΕ, δηλαδή την υποδομή του δικτύου. 

Είναι εμφανές ότι ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, όπου βρεθεί και όπου σταθεί, κατακεραυνώνει την Ε.Ε. στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων του σιδηροδρόμου, τονίζοντας ότι «θέλει τις εταιρείες καθαρές». Δηλαδή, θέλει σαφείς εγγυήσεις και δεσμεύσεις ότι η Ε.Ε. θα κλείσει οριστικά το φάκελο των παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και -συνεπακόλουθα- στον ΟΣΕ. 

Από την πλευρά του, όπως σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές, καλά κάνει, αφού οι σχέσεις Ρωσίας - Ε.Ε. είναι διαταραγμένες, έπειτα και από τον πόλεμο της Ουκρανίας, ενώ κανείς δεν ξεχνά και τις πιέσεις που ασκούνται, από την Ε.Ε., στις ελληνικές αποκρατικοποιήσεις, π.χ. στον τομέα της ενέργειας (ΔΕΠΑ, κ.ά.). 

Είναι όμως μόνο αυτό; Γιατί φωνάζει συνεχώς ο Ρώσος, ο οποίος μετά τη συνάντηση που είχε με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο μέγαρο Μαξίμου, σχετικά πρόσφατα, «επιτέθηκε» ξανά κατά της Ε.Ε.; 

«Η τακτική αυτή είναι και λιγάκι παρελκυστική», σχολιάζει αναλυτής της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Οι Ρώσοι πιέζουν για να θέσουν τους δικούς τους όρους», περιγράφοντας τα εξής: 

**Οι Ρώσοι είναι ενήμεροι του γράμματος του Χ. Αλμούνια, το οποίο λέει (ξεκάθαρα) ότι, εάν ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτομάτως τα χρέη θα σβηστούν, οπότε παίρνουν καθαρή την εταιρεία. 

**Κάνουν θόρυβο για να πετύχουν τους δικούς τους όρους, όπως π.χ. μείωση του τιμήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

**Γι' αυτούς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως περιουσιακό κομμάτι, δεν λέει τίποτα, εάν δεν συνδυαστεί με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή και της Αλεξανδρούπολης, αλλά και τη συντήρηση της υποδομής. 

Το ζήτημα για τους Ρώσους είναι ότι στον ΟΛΘ έχουν κατέβει μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οπότε, εάν δεν συνασπιστούν με κάποια από αυτές, το σχέδιό τους για πακέτο «ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΛΘ» απομακρύνεται. 

Οσον αφορά τον Πειραιά και τυχόν συνεργασία με την Cosco (με την προϋπόθεση ότι θα εξαγοράσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), οι τελευταίες δηλώσεις του Β. Γιακούνιν για τους Κινέζους («Οι Κινέζοι λένε ότι όποιος και να πάρει τους σιδηροδρόμους, θα αναγκαστεί να έλθει σε εμάς, θα συρθεί») φανερώνουν ότι υπάρχει σοβαρό χάσμα μεταξύ τους. 

**Οι Ρώσοι θεωρούν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι σε άθλια κατάσταση και δεν πιστεύουν ότι το 2017 θα είναι έτοιμο. Μάλιστα, όποιος παρατηρήσει τις κινήσεις τους, διαπιστώνει ότι σε χώρες, όπως π.χ. Σερβία, ανέλαβαν και την ανακατασκευή της υποδομής.

**Είναι γνωστό ότι ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς δεν τρέφει και την καλύτερη εικόνα για το σιδηρόδρομο. 
Γνωρίζει ότι υπάρχει πιθανότητα οι Ρώσοι, όπως και οι Γάλλοι (SNCF), να μην καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (τεχνική βάση), οπότε κάνει ό,τι μπορεί για να εκδηλωθεί δεσμευτικό ενδιαφέρον. 

**Σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγηθεί στους Ρώσους, αυτομάτως οδηγείται και στην κατασκευαστική ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ. Με άλλα λόγια, η κατασκευαστική, έπειτα από αυτοκινητοδρόμους, θα ελέγχει και τον... σιδηρόδρομο, δηλαδή δύο θεωρητικά ανταγωνιστικά μέσα. 


ΠΗΓΗ. enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου