ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

Την ώρα που η κρίση στην Ουκρανία κλιμακώνεται, το Κρεμλίνο «τρέχει» το παλιό όνειρο της τσαρικής Ρωσίας για κάθοδο στο Αιγαίο μπορεί να υλοποιηθεί τώρα σε οικονομικό επίπεδο, με ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα και τη δημιουργία δικτύου συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.

ΤΡΙΤΗ 15-4-2014


Η δεινή δημοσιονομική θέση της χώρας μας και οι αποκρατικοποιήσεις δίνουν την ευκαιρία στο Κρεμλίνο να προωθήσει ολοκληρωμένο σχέδιο, που περιλαμβάνει την εξαγορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και των σιδηροδρόμων (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) από μεγάλες ρωσικές επιχειρήσεις, οι οποίες ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από το κράτος.

Χθες ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η διακήρυξη του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ και πώληση του 67% σε ιδιώτη επενδυτή. 

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν ίδια κεφάλαια άνω των 150 εκατ. κατά την τελευταία τριετία, ενώ και κατά την ίδια περίοδο να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς, σε τουλάχιστον δύο χώρες, οι οποίοι εμφάνισαν:

-Συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000) TEU για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) TEU και άνω, ή εναλλακτικά

-Συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων τόνων χύδην φορτίου και τουλάχιστον ένα σταθμό χύδην φορτίου με ετήσια κίνηση 4 εκατομμυρίων τόνων και άνω, ή, εναλλακτικά

-Τουλάχιστον ένα σταθμό πολλαπλών χρήσεων με ετήσια κίνηση 5 εκατ. τόνων μη-μοναδοποιημένου/γενικού φορτίου και άνω.


Η Μόσχα επιδιώκει να εξαγοράσει «πακέτο» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ και να εντάξουν τις δύο εταιρίες σε  επιχειρησιακό σχήμα με ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό.

Η εξαγορά επιδιώκεται να γίνει μέσω της κρατικής Εταιρίας Ρωσικών Σιδηροδρόμων (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi-RZD), που είναι η μεγαλύτερη του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και μέσω θυγατρικών ελέγχει τα σιδηροδρομικά δίκτυα επτά χωρών.  

Η μητρική εταιρία του ομίλου μετέφερε πέρυσι 980 εκατομμύρια επιβάτες και 1,2 δισ. τόνους εμπορεύματα. Τα έσοδα της ήταν 1,4 δισ. και κέρδη 72 εκατ. 
Ο ΟΛΘ θα αποτελέσει τη βάση και για τη δημιουργία μεγάλου διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου και κέντρου  logistics για τη διακίνηση εμπορευμάτων από/προς τη Ρωσία, τις βαλκανικές χώρες και την κεντροανατολική Ευρώπη.

Το δεύτερο σκέλος του σχεδίου περιλαμβάνει την πραγματοποποίηση επενδύσεων για επέκταση-εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και διασύνδεση του με τα δίκτυα Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Ουκρανίας-Ρωσίας.

Για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός και να επιτευχθεί ο στόχος της καθόδου στο Αιγαίο, οι Ρώσοι θεωρούν ως αναγκαία προϋπόθεση να αναλάβουν και τον έλεγχο των ελληνικών σιδηροδρόμων.


Οι Ρώσοι εμφανίζονται πρόθυμοι να αγοράσουν το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ - αντί να το μισθώσουν, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού. 
 Έτσι το ελληνικό δημόσιο θα έχει άμεσα σημαντικά έσοδα.

Όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόθεση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο τρέχουν έτος και οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι οι τρεις κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό θα πρέπει να υποβάλλουν προσφορές μέσα στο καλοκαίρι.


Αυτή τη στιγμή, οι τρεις διεκδικητές διενεργούν due diligence διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του.

Όπως είναι γνωστό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν περάσει την τελική φάση του διαγωνισμού είναι η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD-ΓΕΚΤΕΡΝΑ), η SNCF Participations, θυγατρική της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Γαλλίας (SNCF) και η SC Grup Feroviar Roman (GFR), ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας.


ΠΗΓΗ. sofokleousin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου