Στο Ροστόφ του Ντον, στον ρωσικό Νότο, βλέπουμε το διώροφο επιβατικό τρένο μακρινών δρομολογίων Μόσχα - Άντλερ (Σότσι) - Μόσχα, που από την 1η Νοεμβρίου ξεκίνησε τακτικά δρομολόγια από την πρωτεύουσα της χώρας προς την πρωτεύουσα της χειμερινής Ολυμπιάδας του 2014.
Τα νέα διώροφα βαγόνια έχουν κατασκευαστεί στην Τβερ και θυμίζουν τα θωρακισμένα τρένα της εποχής του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Τα παράθυρα του τεράστιου βαγονιού, ύψους 5,5 μέτρων, μοιάζουν με πολεμίστρες, ενώ το γκρίζο χρώμα από τα μολυβένια σύννεφα, σε συνδυασμό με την άσφαλτο και τους πέτρινους τοίχους του σιδηροδρομικού σταθμού παραπέμπουν σε… στρατιωτικό καμουφλάζ.
Ανεση και ασφάλεια

Στο εσωτερικό του βαγονιού πάντως υπάρχουν όλα τα αγαθά του σύγχρονου πολιτισμού, όπως τρεις βιολογικές τουαλέτες, οι οποίες δεν θα παραμένουν κλειστές όταν θα γίνονται στάσεις, Wi-Fi, κλιματισμός κ.ά. 
Επίσης υπάρχουν δύο ειδικές εγκαταστάσεις για την ανύψωση των αναπηρικών καροτσιών, ενώ το βαγόνι-εστιατόριο είναι εξοπλισμένο με δύο ανελκυστήρες για τη μεταφορά των φαγητών και των σχετικών σκευών. Οι στενές σκάλες που οδηγούν από τον πρώτο στο δεύτερο όροφο διαθέτουν κυρτά κάτοπτρα, ώστε οι ταξιδιώτες να μην τρακάρουν μεταξύ τους. 

Οικονομικότερα τα εισιτήρια

Οι υπεύθυνοι των σιδηροδρόμων μιλούν με υπερηφάνεια για το νέο τρένο. Όπως δήλωσε ο α’ υποδιευθυντής του σιδηροδρόμου Βόρειου Καύκασου Βλαντίμιρ Πιαστόλοφ, τα βαγόνια θα μεταφέρουν σε μια διαδρομή τους διπλάσιους επιβάτες από ό,τι μια συνηθισμένη αμαξοστοιχία. 
Χάρη στη δυνατότητα αυτή, θα μειωθεί κατά 22% η αξία των εισιτηρίων σε σχέση με τα απλά τρένα που εκτελούν τη συγκεκριμένη διαδρομή. 
Επίσης οι θέσεις του δεύτερου ορόφου θα στοιχίζουν λίγο ακριβότερα από εκείνες του πρώτου. Στο ερώτημα κατά πόσο οι εγχώριες υποδομές  συγκοινωνιών είναι έτοιμες για την ένταξη των διώροφων βαγονιών, τα οποία δεν είναι απλώς ψηλότερα, αλλά και πολύ πιο βαριά από τα μονώροφα, ο Πιαστόλοφ απάντησε ότι εν όψει και της Ολυμπιάδας του 2014 όλες οι σήραγγες έχουν διευρυνθεί, έχουν ενισχυθεί τα θεμέλια του αναχώματος στις σιδηροδρομικές ράγες και, επομένως, τα νέα βαγόνια μπορούν να κινηθούν χωρίς περιορισμούς.
 Στην οροφή έχει τοποθετηθεί ειδική πλάκα που προστατεύει τους επιβάτες του δεύτερου ορόφου από την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία του δικτύου επαφής.


ΠΗΓΗ. Η ΡΩΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ